Aquesta
entrada em sembla especialment divertida, es tracta d’un debat que hem fet a
classe i també a la xarxa social Twitter. El debat consistia en: Escola tradicional o escola
constructivista”. Ens van repartir els rols durant tres dies defenies la metodologia tradicional i desprès
fèiem els canvis de rols. Van començar a Twitter per llavors traslladar el
debat a classe una vegada totes les companyes havien participat en ambdós rols.
En
primer lloc a mi hem va tocar defendre l’escola tradicional, i encara que no va
ser molt difícil, era molt estrany defendre tot allò que pensava i que en tres mesos havia canviat completament.
Amb
arguments del tipus que el mestre és el posseïdor únic de la veritat, o que
memoritzar és la clau per aprovar, inclús hem arribat a dir al debat, que
l’escola tradicional et prepara per a la Universitat.
He
de dir que al Twitter el debat es va viure amb molta intensitat, per les dos
parts.
Tres
dies desprès van fer el canvi de rols, aquesta vegada havia de defensar la l’escola
constructivista. Si el rol de defensar l’escola tradicional em va agradar imagineu
defendre la metodologia constructivista!! On podia demostrar tot el que he
après en tres mesos! Defensar aquet rol va ser genial!!
Arguments
com construir l’aprenentatge, avaluar tot i el procés i no un únic examen al
final, el mestre com un companyer de coneixement i no com l’únic posseïdor de
la veritat, les TIC com a vehicle i eina per aprendre, compartir, ensenyar...
varen ser els arguments més utilitzats per totes les companyes de classe.
Una
vegada a classe, el meu rol va ser el de moderadora del debat, aquesta experiència
també va ser molt positiva encara que havia de ser neutral i no entrar en el
debat sinó que moderar-lo amb preguntes sobre l’educació infantil, els
recursos, el currículum ect..
Aquí
el debat també va ser molt intens, jo diria que casi més que a Twitter, ja que
estavem totes les companyes juntes i podíem interactuar les unes amb les altres,
inclús de vegades per defendre l’educació tradicional algunes de nosaltres ens vam
quedar sense arguments.
Com
primer vaig moderar el debat, després a classe en va tocar defensar l’escola
tradicional, i he de dir, tant des del meu rol de moderadora com de defensora
de lo tradicional, sembla que es viu amb més intensitat, com si haguessis de cridar
més o ser més estricte per defensar al metodologia tradicional, tal vegada per
què ja no creiem en aquests arguments o tal vegada perquè relacionen lo
tradicional amb lo imposat o dictatorial, per això en sembla que a l’hora de
defensar el rol tradicional cridàvem més o li posàvem una mica més d’èmfasis
però mai, mai, en l meu cas, perquè estigui a favor de l’escola tradicional.
Finalment
volia destacar que jo no tenia Twiter i he obert un compte en aquesta xarxa
social per el debat, una vegada més he après una nova eina a classe de Bases
Didàctiques.
I
ara si que dic fins a la setmana que ve, però no sense donar-vos les gràcies a
totes les companyes i a Gemma perquè aquest debat i també aquesta entrada no hagués set possible sense la col·laboració de totes les companyes. Crec que
en fet una gran feina en equip. :)
No hay comentarios:
Publicar un comentario