18 de enero de 2013

#DBATEIV



Aquesta entrada em sembla especialment divertida, es tracta d’un debat que hem fet a classe i també a la xarxa social Twitter. El debat consistia en: Escola tradicional o escola constructivista”. Ens van repartir els rols durant tres dies defenies la metodologia tradicional i desprès fèiem els canvis de rols. Van començar a Twitter per llavors traslladar el debat a classe una vegada totes les companyes havien participat en ambdós rols.

En primer lloc a mi hem va tocar defendre l’escola tradicional, i encara que no va ser molt difícil, era molt estrany defendre tot allò que pensava i que  en tres mesos havia canviat completament.






Amb arguments del tipus que el mestre és el posseïdor únic de la veritat, o que memoritzar és la clau per aprovar, inclús hem arribat a dir al debat, que l’escola tradicional et prepara per a la Universitat. 
 He de dir que al Twitter el debat es va viure amb molta intensitat, per les dos parts.







Tres dies desprès van fer el canvi de rols, aquesta vegada havia de defensar la l’escola constructivista. Si el rol de defensar l’escola tradicional em va agradar imagineu defendre la metodologia constructivista!! On podia demostrar tot el que he après en tres mesos! Defensar aquet rol va ser genial!!







Arguments com construir l’aprenentatge, avaluar tot i el procés i no un únic examen al final, el mestre com un companyer de coneixement i no com l’únic posseïdor de la veritat, les TIC com a vehicle i eina per aprendre, compartir, ensenyar... varen ser els arguments més utilitzats per totes les companyes de classe. 


Una vegada a classe, el meu rol va ser el de moderadora del debat, aquesta experiència també va ser molt positiva encara que havia de ser neutral i no entrar en el debat sinó que moderar-lo amb preguntes sobre l’educació infantil, els recursos, el currículum ect..


Aquí el debat també va ser molt intens, jo diria que casi més que a Twitter, ja que estavem totes les companyes juntes i podíem interactuar les unes amb les altres, inclús de vegades per defendre l’educació tradicional algunes de nosaltres ens vam quedar sense arguments.





Com primer vaig moderar el debat, després a classe en va tocar defensar l’escola tradicional, i he de dir, tant des del meu rol de moderadora com de defensora de lo tradicional, sembla que es viu amb més intensitat, com si haguessis de cridar més o ser més estricte per defensar al metodologia tradicional, tal vegada per què ja no creiem en aquests arguments o tal vegada perquè relacionen lo tradicional amb lo imposat o dictatorial, per això en sembla que a l’hora de defensar el rol tradicional cridàvem més o li posàvem una mica més d’èmfasis però mai, mai, en l meu cas, perquè estigui a favor de l’escola tradicional.   


Finalment volia destacar que jo no tenia Twiter i he obert un compte en aquesta xarxa social per el debat, una vegada més he après una nova eina a classe de Bases Didàctiques. 


I ara si que dic fins a la setmana que ve, però no sense donar-vos les gràcies a totes les companyes i a Gemma perquè aquest debat i també aquesta entrada no hagués set possible sense la col·laboració de totes les companyes. Crec que en fet una gran feina en equip. :)

 



No hay comentarios:

Publicar un comentario